Eerste weekje - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van justus smit - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van justus smit - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: justus smit

Blijf op de hoogte en volg justus

29 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo mensen thuis,
Ben nu ondertussen een week geleden van huis gevlogen.
Na de eerst 12 uur vlucht moest ik 5 uur in Kuala Lumpur wachten waar ik een aantal veel te convortabele banken vond, met moeite hield ik mezelf wakker den maakte afentoe een wandelingetje door de tuin met waterval midden in het vliegveld. Mijn volgende vlucht naar Aukland was 10 uur, aangekomen belde ik het hostel waar ik een kamer gehuurd had en 10 minuten later werd ik opgepikt, om vervolgens na een kort nachtje slapen weer te werd afgezet op het vliegveld.
Door de aswolk vanuut chili waren bijna alle vluchten geanuleerd, gelukkig vloog die van mij wel, ik had op de goede vliegtuig maatschapij gegokt. Erg laag vloog het vliegtuig naar Christchurch, hierdoor was het uitzicht prachtig.
De buschaufeur die me naar het hostel bracht had wel zin in een praatje en na dat hij 2 keer op de verkeerde rijbijn stond voor het stoplicht stopte het gesprek.
Aangekomen in het hostel had ik snel contact met een paar engelse jongens en een zweet, ook was het gelijk gezellig met de nederlandse schoonmaker.
Na een lang nacht slaap en nog 1 suf dagje was ik weer wat uitgerust en was het tijd voor een wandeling door het door de aardbeving getrofe stad, erg freemd om tussen de ingestorte gebouwen te lopen over een opengeschuurde weg de meeste mensen liepen een beetje verdwaast rond door wat wel een spookstad lijkt. Het hele stadscentrem is afgesloten omdat het op instorten staat, wat goed is te zien aan de scheef staande torens.
Om iedereen gerust te stellen alle houten gebouwen staan nog (ook het hostel is van hout) blijkbaar zijn deze constructies een stuk veerkrachtiger dan de stenen gebouwen.
De afgelopen dagen ben ik van alles regelen en op auto jacht. ik heb er een paar bekeken maar nog niks gevonden. Zodra ik wat gevonden heb stuur ik wel een fototje.
Terwijl dat ik dit bericht verstuur houden we hier ook nog een verjaardags feestje.
Geveliciteert met mijn verjaardag iedereen.

Justus

  • 29 Juni 2011 - 12:38

    Anne (en Daan):

    wow, mooie foto's zeg! Drink nog maar een biertje op je verjaardag ;-)

  • 29 Juni 2011 - 13:35

    Hester (zus):

    Hoi Justus,

    VAN HARTE GEFELICITEERD!!!
    En natuurlijk nog véle jaren :)

    Leuk om zo snel al wat van je te horen op je nieuwe waarbenjij.
    Fijn dat je zo snel aansluiting hebt gevonden, maar daar maakte ik me geen zorgen om ;)
    Indrukwekkende en mooie foto's!

  • 29 Juni 2011 - 15:04

    Pappa Kees:

    Van Harte Gefeliciteerd!!
    Word je 29 op de 29e, ook bijzonder.
    Maak er wel een gezellige dag van, wij doen dat ook.
    Indrukwekkende foto's, maar geen sneeuw. Het is toch winter? Hoe moet je nou snowboarden?
    Succes met het zoeken van een auto.
    groeten,
    Pap


  • 29 Juni 2011 - 17:36

    Sander (Zwager):

    Hey Justus,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat leuk dat je zo snel al een waarbenjij.nu aangemaakt hebt!
    We zullen je blijven volgen hoor!
    Heel veel plezier en geniet van je verjaardag (hoewel die bij jou al om is volgens mij)

    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

New Zealand trip

Recente Reisverslagen:

01 November 2012

Surf's up

29 Mei 2012

Drie gewassen

12 December 2011

Middel Earth

07 November 2011

Franz Josef

30 Juli 2011

Spelen in de sneeuw
justus

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 10335

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

New Zealand trip

Landen bezocht: